woensdag 13 mei 2009

Dag 3: Over de vrije middag

Vanaf 16.00 uur gingen we de binnenstad weer in, een beetje uitblazen van de hele dag en alles eventjes verwerken en samen bespreken. Al gauw kwamen we bij de DUKA, een soort XENOS winkel, maar dan met echte Zweedse merkproducten vanaf veel euro per stuk. Snel verder gelopen naar de souvenirwinkel om een mooie Barbapapaknuffel te kopen, maar ook die viel een beetje tegen in prijs. 'Slechts' 65 euro voor dit mooie roze mini-kussen!

Hoewel Zuiderman eerst stellig was overtuigd van de noodzaak van een eigen schattige Barbapapa, veranderde die overtuiging snel na het laten bezinken van de aanschafsprijs. Uiteindelijk, uiteraard rekeninghoudend met het thuisfront, besloot hij om de centen op zak te houden en zijn Barbapapadroom aan diggelen te slaan. Wie weet gaat hij ooit nog eens terug naar deze winkel zodra hij miljonair is geworden. Tot die tijd koestert hij de prachtige foto zoals hierboven geplaatst...

Na een lekker bakje koffie en absurd groot appelgebak, gingen Kesteren en Zuiderman de plaatselijke bioscoop onveilig maken. Na enig tegensputteren ging Kesteren dan toch akkoord om de nieuwe Star Trek te zien en ja hoor... hij vond het GEWELDIG! Nu moet direct de hele serie worden aangeschaft voor hernieuwd kijkplezier.

Okee... Zo enthousiast was hij niet, maar het was volgens hem een "redelijk vermakelijke film" en Zuiderman was in zijn nopjes. Tot slot nog even een videoboodschap ingesproken (zie hieronder) en een cadeautje voor thuis gekocht. Daarna snel naar het hotel om al dit leuks te bloggen!

3 opmerkingen:

  1. Goedemørgen mannen,
    vandaag naar huis of nog een dagje door met de pabo van de toekomst. We houden hier de boel wel bij elkaar, geen probleem.
    Don ik heb een mooie kleurplaat gevonden van Barbapappa die mag jij hebben als troost. Jammer dat Jeroen Startrek niet kan waarderen, veel ICT toepassingen toch?
    De groeten en hebben jullie al mijn blog bezocht?
    En nu op weg naar Spijkenisse, Leiden en Delft.
    Groeten, Bob.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Bob,

    We hebben uiteraard ook jouw schitterende blog bekeken en gelezen. Zie je de prachtige link niet staan in het rechtermenu?!

    Goed om te horen dat ook zonder ons de Hogeschool Leiden nog functioneert, al hadden we vooraf wel twijfels...

    Ik ben erg blij met de kleurplaat, dus als je die alvast wil uitprinten, heb ik maandag wat te doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag mannen,
    zeker weer in de icebar bezig over ICT en onderwijs te filosoferen?
    Ik heb natuurlijk de link wel zien staan maar op mijn blog moet de eerste volger zich nog melden, in mijn optimisme dacht ik aan jullie vakbroeders.
    De kleurplaat is van jou, ik hoop dat je er veel plezier aan hebt. Nog een goede avond, keep cool en tot meels.
    Bob

    BeantwoordenVerwijderen